Alla inlägg under juni 2013

Av Josefine - 4 juni 2013 17:00

I Rättvik på avdelningsmöte. Har hört talas om Rättviksglassen och blev aningens besviken när Lerdalhöjdens hotell inte serverade rättviksglass till middagsdessert, utan istället valde sin egengjorde. Jag kan inte ha en glassblogg och ha varit i Rättvik utan att ha provat deras berömda glass. Det går ju bara inte för sig. Vi tillresta från Stockholm skjutsades från hotellet till tågstationen för hemfärd efter avslutat möte och där över vägen fanns en glasskiosk. Fick med mig två kollegor att testa glassen med mig. Det kruxiga när det gäller kulglass är att det ofta finns så ofantligt många smaker att välja på. Antingen slår jag till på en lam klassiker eller en smak som är helt wild and crazy. Nu blev det det sistnämnda - Candy cookie! Ett rookie mistake för en glassbloggare :/


 

Smak: Vanilj och sockerkaka. Non stop. Jag känner att glassen definitivt har potential, men har dessvärre valt fel smak.

Konsistens: Alldeles lagom perfekt. Räcker länge. Ingen stress.

Utseende: Krämvit med färgade små non stops.


Betyg: 2 (men säkert +4 för glassen)

Av Josefine - 1 juni 2013 18:17

  Lördagkväll och snurrade nyss ihop en mjukglass i strut. Vaniljglass är en klassiker och går knappt att fela på, men Arla gör ju det tyvärr. Ovärd glass som smakar artificiellt. Smälter väldigt fort och lite drällig. Inte så kul mao. Rekommenderar fortfarande glassbarer framför att göra mjukglass hemma.


Tips: Om du gör glass i maskin hemma, så lägg lite av ditt favvogodis i en blender, mixa och toppa glassen. För att bitarna inte ska klistra ihop pga sockret bör du först lägga in godiset i frysen så att det är hårt och kallt när du mixar.


Betyg: -1

De senaste glassarna

Om bloggen


Läs mina tankar om glass och om bloggens syfte här...

Glasskategorier

Sök i bloggen

Kontakta mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Länkar

RSS

Vad tycker du?

Omröstningar

Viken snabbmatkedja gör den godaste 10-kronorsglassen?
 Burger King
 McDonalds
 Max

Ovido - Quiz & Flashcards