Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

En helg av lakrits

Av Josefine - 21 januari 2013 19:59

   
TV-kväll med lakritsglass. Valde mellan GW:s ”En pilgrims död” del 2 och PSG:s match i Ligue 1. Det var fotboll som lockade mest. Surprise! J Den andra finns ju på playen. Ett Zlatan-mål och så glass på det. Finfin söndagskväll!
 
Tips: Om du köpt en halvliters GB kan du skära den i två delar och få en/två pappförpackning med glass att äta ur (Se bild). Du slipper ta fram assietten mao. Ett ytterligare tips jag fick från min kollega och vän Titti är att spritsa på Ohojs lakritssås över hela halvlitern. Såsen stelnar vid kyla och det blir en rektangulär lakritspuck med ett tjockt lager av lakritsskal. Fega inte utan kläm ordentligt på tuben! Ska det va, ska det va! :) 
 
Och kolla in det HÄR receptet på Rocky Road lakrits: http://www.lakrits-mint-choklad.se/Recept.aspx?id=7
 
 
Ohojs lakritssås
 
Smak: Av lakritspuck, men utan skalet. Krämigt gräddig vanilj. Vill hänga kvar vid lakritssmaken, som försvinner för snabbt. Lakritssmaken är schizo. Ibland söt och ibland salt, vilket så klart är helt perfekt.
Konsistens: Både mjuk i vaniljen och mjukseg i lakritssåsen.
Utseende: Vit med virvlar av svart elegant lakritssås. Ser festlig ut.
 
Betyg: +4/+5

GB
 
 
p.christer.lindblad@gmail.com

p.christer.lindblad@gmail.com

30 januari 2013 14:10

Eftersom lakrits är en favorit, är glassen lika god. Att skära paketet mitt itu var något jag gjorde när jag var "liten". Nu händer det istället att jag tar paketet själv när ingen annan upptäcker det :-)

http://www.lindbladpr.se

Josefine

18 mars 2013 18:50

Så du heeela halvlitern alltså?! Helt rätt!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 1 december 2013 19:22

  Kollade till Maddes nya place i förra veckan. Blev bjuden på ugnsbakad lax med färsk pasta och till efterrätt självklart glass. Vi är glasspartners och Madde kommer ofta med nya uppskattade inputs på smaker. Denna dag provade vi en av Coops egna...

Av Josefine - 4 juni 2013 17:00


I Rättvik på avdelningsmöte. Har hört talas om Rättviksglassen och blev aningens besviken när Lerdalhöjdens hotell inte serverade rättviksglass till middagsdessert, utan istället valde sin egengjorde. Jag kan inte ha en glassblogg och ha varit i Rätt...

Av Josefine - 1 juni 2013 18:17


  Lördagkväll och snurrade nyss ihop en mjukglass i strut. Vaniljglass är en klassiker och går knappt att fela på, men Arla gör ju det tyvärr. Ovärd glass som smakar artificiellt. Smälter väldigt fort och lite drällig. Inte så kul mao. Rekommenderar...

Av Josefine - 29 maj 2013 21:32

  Tisdagens mellanmål blev en yoghurtglass från 7 Eleven. Ätit den en gång tidigare, men då var det min "nattmacka". Nu sken solen när jag traskandes längs avenyn mumsade i mig denna jordgubbsglass i liten storlek, som räckte hela gatan lång. Fund...

Av Josefine - 16 maj 2013 17:00


  Gillar inte salmiakkigodiset (godis från Finland). För mycket salmiak och lite svårt för mig som är mer av en sötlakritstyp. Men denna salmiakglass från Triumf, som är en nyhet i sortimentet för 2013, överraskade mig verkligen. Den var salt och ...

De senaste glassarna

Om bloggen


Läs mina tankar om glass och om bloggens syfte här...

Glasskategorier

Sök i bloggen

Kontakta mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Länkar

RSS

Vad tycker du?

Omröstningar

Viken snabbmatkedja gör den godaste 10-kronorsglassen?
 Burger King
 McDonalds
 Max

Ovido - Quiz & Flashcards